Tuesday 20 September 2011

Terima Sajalah Ajid

hidup ini tak semestinya indah....
right..
kadang-kadang kita perlu terima apa yang jadi seadanya...
tak kisah lah apa yang jadi tu baik ataupun buruk...
mungkin markah itu penting...
tapi mungkin takdir...
orang yang lemah kan tetap bersama orang yang lemah..
akan berada di takuk yang bawah..
dan orang yang bagus akan terus berjaya tanpa cacat dan cela..
itu lah kenyataan bagi dunia yang fana ini...
kurang sekali yang berjaya akan memandang ke bawah...
apatah lagi mahu membantu mereka mereka yang dibawah..
apa boleh buat...
kepentingan diri harus diutamakan...
orang lain tidak akan membantu mereka berjaya..
mungkin begitu lah hendaknya dan apa yang mereka fikirkan..

seminggu sebelum hari raya aidilfitri lepas..
assignment english aku telah hilang dari data..
assigment aku ialah rakaman temu bual bersama foreigner ataupun visitor..
dan mereka hendaklah berbahasa inggeris dan bukan orang Malaysia...
jadi video yang telah aku rakamkan selama 6 minit lebih telah hilang...
dan aku percaya..
seseorang telah memadamkannya..
tapi apa boleh buat...
tak dak sapa yang nk mengaku...
dan aku lebih rela markah aku 0..
bukan senang nak cari caucasian tu...

so..
memang betol..
hidup ini tak selalunya indah..
ada puak-puak yang suka membaling batu menyorok tangan..
aku tak kisah..
walaupun dalam hati aku ni dah membuak..
disamping assignment baru yang bertajuk RADIOSHOW di pinggirkan oleh orang yang serumah..
apa boleh buat...
terima je lah YAZID YUSOF

2 comments:

  1. heyy dude.. chill okay..
    sy tumpang sedih ngn naseb awk..
    tp redha adalah lebih baek..
    n cuba perbaiki diri okay..
    mungkin ada hikmahnya..
    sentiasa pikir positif okeh!
    insyAllah Allah akan tolong kita..
    :)

    ReplyDelete